Hoplr

Hoplr is een online platform waarbij je je buren beter kunt leren kennen, spullen uitwisselen, een babysit regelen, hulp vragen bij klusjes, buurtactiviteiten organiseren, melden dat een huisdier verloren gelopen is, en nog veel meer.

Hoplr is een besloten sociaal netwerk, wat betekent dat je enkel toegang krijgt tot de wijk waar je woont.

Registratie is gratis en inloggen doe je op www.hoplr.com of via de app (iPhoneAndroid).
Vul hiervoor je adres in op www.hoplr.com en klik op ‘vind je buurt’. Kies daarna voor ‘ga verder zonder code’ en volg de instructies. 
Zodra dat gelukt is, kan je zowel openbare berichten als privéberichten naar één van je buren sturen.

Klik op de kaart om uit te vergroten.

Het gemeentebestuur heeft geen toegang tot de berichten en opmerkingen van inwoners onderling. We hebben de Hoplr-licentie specifiek aangekocht om buurten dichter bij elkaar te brengen. Het platform en wat jullie er als buurt mee doen, is echt iets van jullie zelf.

We posten wel gerichte berichten per wijk, bijvoorbeeld over een vuilnisophaling die niet kan doorgaan, wegenwerken, noodsituaties … maar verder hebben wij geen inkijk in de buurten.

Heb je hulp nodig bij boodschappen, een klein klusje, bij het koken, met je huisdieren of wil je gezelschap tijdens een wandeling, een gezelschapsspel ... ? 

Vind je Hoplr moeilijk of durf je je vraag niet goed via het platform te stellen?
Stel ze dan rechtstreeks aan buurtcoach Johan. Hij zoekt dan samen met jou naar een oplossing. 

Je kan je vraag aan Johan stellen via dit webformulier, via mail naar johan.desmedt@zoersel.be of bel 03 2980 9 79.

Ben jij een trouwe gebruiker van Hoplr en wil jij je buren (digitaal) hulp bieden? Dan word jij misschien wel één van onze nieuwe buurtmoderatoren.

Samen met Hoplr willen we de drempel om een vraag te stellen op dit platform verlagen en het potentieel aan burenhelpers verhogen. Daarom zijn we dus op zoek naar moderatoren die willen helpen met het oplossen van vragen van buurtbewoners.

De bedoeling is dat je alert bent voor vragen, dat ze eventueel bij jou kunnen worden gemeld, om dan nadien:

  • in je eigen buurt uit te kijken naar een burenhelper die de hulpvraag kan oplossen;
  • de hulpvraag zelf op te lossen (als dat mogelijk is en als je dat wil);
  • de hulpvraag, als ze niet kan opgelost worden, door te sturen naar een vaste contactpersoon binnen de gemeente.

Je krijgt een buurtmoderatorlabel waardoor je buren weten wat jouw rol is. Je komt ook terecht in een groep van buurtmoderatoren waar je de nodige informatie en ondersteuning krijgt om jouw taak zo goed mogelijk uit te voeren en in gesprek kan gaan met andere moderatoren.

kandidaat stellen

Interesse? Fantastisch! Neem snel contact op met Claire van Hoplr via claire.fobe@hoplr.com